czwartek, 4 sierpnia 2016

Wiśniowe crumble




Mimo, że wypieki nie są moją mocną stroną, chęć smacznego ugoszczenia mojej przyjaciółki skłoniła mnie do upieczenia tego deseru. Sezon na wiśnie trwa w najlepsze, więc były naturalnym wyborem do zamknięcia ich pod kruszonką z płatków owsianych. Wiśniowe crumble to deser banalny do zrobienia, czas przygotowania nie powinien przekroczyć 35 minut, a dla tego wyjątkowego smaku- warto spróbować.

P.S. Wakacyjna wyprawa nad morze pozytywnie mnie zaskoczyła. W malutkim, nadmorskim Grzybowie znalazłam mleko sojowe oraz desery sojowe z Alpro, a także spory wybór wegańskich pasztetów. Co za niespodzianka!


WIŚNIOWE CRUMBLE

Składniki na średniej wielkości kokilkę:
300-400g wiśni
1 i 1/2 szklanki płatków owsianych
3 łyżki cukru
1/3 szklanki oleju roślinnego

Wiśnie kroimy na pół i pozbawiamy pestek. Układamy na dnie naczynia i zasypujemy łyżką cukru. Płatki owsiane krótko blendujemy, mieszamy w misce z resztą cukru i olejem. Posypujemy wiśnie i wsadzamy do nagrzanego na 200st. Celsjusza piekarnika. Pieczemy przez 20 minut.


2 komentarze:

  1. Bardzo lubię desery tego typu! Są szybkie i łatwe w przygotowaniu!

    OdpowiedzUsuń